Welcome to my website

On the web since 2001
Belgian / Gambian Radioamateur Station

Onze trip in 2016

Belgium - Germany - Danmark - Norway - Sweden .

Dag 20 : Lyngvear ( Noorwegen ) - Leknes/Haukland (Noorwegen ) .

Vanaf Lyngvear nemen we de E10 tot de afslag Fv815 . We zijn nu op de eilandengroep de Vestvågøy . De Fv815 is een prachtige en vooral rustige route langs de zuidkant van de Lofoten . Deze route slingert zich langs prachtige inhammen . We volgen deze tot we de kruising met de Fv817 bereiken . Hier draaien we linksaf en nemen de Fv817 naar Stamsund . Deze route draait helemaal rond het eiland , FV817 / Fv840 , om uiteindelijk terug aansluiting te geven op de FV815 . Hier links en enkele km verder heb je opnieuw de mogelijkheid om een rondtour te maken . Via de afslag , Fv997 , naar Sennesvik . Je kan nog verder rijden maar de weg loopt enkele km verder dood . We nemen de echter rechts de doorsteek over een korte bergpas naar de Fv998 / Fv997 . Boven op de bergpas heb je een prachtig uitzicht over de vallei richting Leknes . Vervolgens gaat het naar de E10 , hier rechts af tot aan de eerstvolgende bocht naar rechts . Hier draaien we links nemen we richting noord : Leiteveien . Deze weg buigt na iets meer dan 150meter naar rechts . Blijven volgen tot het volgend kruispunt . Hier rechts af : de Vikveien . Dit is een onverharde weg ( bergpas) . Deze geeft uit op de weg Fv826 aan de noordkant van de Lofoten . Een prachtige baai opent zich hier voor ons . We draaien naar rechts . Juist voor de tunnel vinden we links van ons een grote parking aan een groot witzand strand . Haukland Beach , onze overnachtingsplaats voor die dag . Daar we vroeg op de namiddag aangekomen zijn hebben we de mogelijkheid om enkele wandelingen te maken . De eerste wandeling loopt via een breed pad langs de baai richting het noorden tot Utakleiv . Je heb er een prachtig uitzicht over de baai en de azuurblauwe zee . We spotten zelfs zeerobben en een bruinvis . Onze tweede wandeling begint aan de overkant van de camperplaats . Daar kan je iets verderop een pittig bergpad nemen . Op een hoogte van ongeveer 400m boven de zeespiegel heb je de doorsteek naar Utakleiv . Het uitzicht dat je voorgeschoteld krijgt is prachtig . Het leuke is dat je deze wandelingen kan aanvatten wanneer je wil , het blijft toch 24u op 24u licht hier in het noorden .
Overnachting : Haukland Beach Uttakleiveien Leknes .
Overnachtingsprijs (2p+auto+tax) : gratis .
Longitude : 13.52924 E (13° 31’ 45" E ) Latitude : 68.19939 N (68° 11’ 58" N) .
Voorzieningen : Toiletten . Buiten de prachtige natuur is er niets .
Onze beoordeling :( zie inleidende pagina )

Onze dag afstand is : 92km waarvan 5km off road .

Leuk om te weten waar naartoe .
De Fv815 .
Oorlogsherinnering in Stamsund .
Zicht op Sennesvik vanaf de Fv997 .
Boven op de bergpas met zicht op Leknes .
Rond wandeling in de baai van Utakleiv .
Zicht vanaf de bergwandeling op Haukland baai .
De camperplaats Haukland beach .