Welcome to my website

On the web since 2001
Belgian / Gambian Radioamateur Station

Onze trip in 2020

Belgium - Germany - Sweden .

Dag 9 : Överhörnäs - Stockholmsgata .

Daar we enkele dagen gaan doorbrengen in de natuur vullen we onze vooraad aan in het dichtsbijgelegen winkelcentrum . We zijn aan de overzijde van het meer en rijden vervolgens richting Gottne . Daar in het centrum rechts af . We volgen de route naar Björna . Algauw wordt de route een gravelweg . We volgen deze route tot de afslag naar Utterävägen . De route is soms erg smal en op sommige plaatsen hangen takken over de weg . Na ruim 35 km gaat het rechts af , een bosweg in (4x4 route ) . Vanaf nu is deze route absoluut géén aanrader meer voor mobilhomes . Na 500m verder nogmaals rechts aanhouden en zo bereiken we het gehucht Knasjö , hier rechts af . Enkele km verder komen we voorbij het natuurreservaat Hemlingsån , een prima rustplaats . We vervolgen onze weg tot we de afslag naar het natuur reservaat Stockholmsgata zien . Hier links af en na 8km rechts af , het is dan nog 3km tot op de parking van het reservaat . In het reservaat kan je een prachtige hiking tour maken . Wij doen de complete Stockholmsgata trail : 3,4 km lang . Eerst volgen we de linker kant van de trail vervolgens bij de spltising nemen we het rechter deel . Deze gaat door een prachtige kloof , dan een steile klim en daar vinden we aan de rechter zijde een half open grot . Deze is onstaan door het smeltwater toen de ijstijd het land terug gaf aan de natuur . We dalen af en direkt opnieuw een steile klim . Ditmaal naar de top van de kloof . Hier ontplooit zich een prachtig uitzicht . We lopen verder via de rotswand tot we terug uitkomen op de 2de splitsing hier nemen we de linker zijde en bereiken de Folke Ricklunds Stuga , een juweeltje van een hut temidden van de natuur . Overnachten is er mogelijk . Echter wij dalen verder af naar de parking en overnachten aldaar .
Overnachting : Parking aan Natuurpark Stockholmsgata .
coor : Longitude : 17.837244 E (17° 50’ 14" E ) Latitude : 63.894038 N (63° 53’ 38" N ) .
Overnachtingsprijs (2p+auto+tax) : Gratis .
Voorzieningen : Schuilhut met stookplaats , droog toilet .
Onze beoordeling :( zie inleidende pagina ) .
Onze dag afstand is : 91 km waarvan 67 km off road .

Bosweg richting Knasjö .
Aan het Hemlingsån natuur reservaat .
Voorbij Knasjö , een beetje slijk .
De laatste km's .
Info bord Stockholmsgata natuur reservaat .
De linker trail .
Prachtige kloof .
De halfopen grot gevormd in de ijstijd .
Bovenop heb je een prachtig uitzicht .
Folke Ricklunds Stuga .
Schuilhut op de parking .
We bereiden ons avondmaal .