Welcome to my website

On the web since 2001
Belgian / Gambian Radioamateur Station

Onze trip in 2020

Belgium - Germany - Sweden .

Dag 10 : Stockholmsgata - Björnlandets Nationalpark .

Vanaf de parking gaat het terug via boswegen tot op het T kruispunt . Hier begint de inlandsvagen , we draaien links af en volgen deze weg tot op het volgend T kruispunt , hier rechts af . We bereiken het dorpje Remmarn en nemen daar de weg naar Östansjö . Onmiddelijk begint hier een gravel route , deze volgen we voor 16,5 km . Vervolgens links af en na 3 km bereiken we de parking van het nationaal park . Het reservaat bied meerdere hiking tochten aan . Wij gaan voor een tocht rond het Angsjön meer , de Björnlandets Red trail : 4,6 km lang . We lopen deze route tegenwijzerzin en dat blijkt later de beste keuze te zijn geweest . Vanaf de parking gaat het de eerste 150m over een mooi aangelegd houten pad . Wat verder gaat het dan links af en na ongeveer 1 km heb je aan de linker zijde een klein pad dat naar een prachtige overnachtingshut leidt , de Angsjökojan hut . Tevens een goede picknick plaats met houtvuur . We vervolgen onze tocht . Wat verder gaat het via een route van houten planken door de meander van de rivier die het meer voedt . Eens daarvoorbij begint een pittige klim en bereiken we de eerste grot . Wat verder wordt de klim nog steiler tot aan het uitzichtpunt , Ansjöutsikten . Daarna daalt het langzaam af naar de weg . Hier aangekomen is het nog 200m tot aan de ingang ( parking ) van het park . Besluit : een prachtige wandeling met een pittig stuk klim werk , dat op sommige delen zéér steil is en dat je dus best doet als klim en niet als afdaling .
Overnachting : Parking aan Björnlandets Nationalpark .
coor : Longitude : 18.055601 E (18° 03’ 20" E ) Latitude : 63.971333 N (63° 58’ 16" N ) .
Overnachtingsprijs (2p+auto+tax) : Gratis .
Voorzieningen : Afdak met tafel en bank , stookplaats op 100m op de hiking route , droog toilet .
Onze beoordeling :( zie inleidende pagina ) .
Onze dag afstand is : 60 km waarvan 46 km off road .

Voorbij Remmarn richting nationaal park .
Afslag naar één van de ingangen .
Op de parking , tafel met bank , overdekt .
De rode trail richting hut .
De Angsjökojan hut .
Binnen in de hut .
Prehistorische Grot .
UItzicht vanop de Ansjöutsikten.